Jalavajousi 48#@30", toinen versio

Jalavajousi 48 paunaa 30 tuuman vedolla. Pituus reilu 180 senttiä, leveys noin 40 milliä. Alalavassa komea oksankohta vatsa puolella, selässä vain kuhmura. Jousi on petsattu ja pintakäsitelty Osmon lattiavahalla. Kahvassa pellavanarua.





10 tykkäystä

Hieno peli! Onko vuorijalavaa vai mitä?

Puhdaslinjaisuutta parhaimmillaan.

Hieno. Elegantti.

Hieno jousi. Värisävy on kyllä silmiä hivelevän kaunis.

Ihan normi kivan näkönen. Jos ylä lapa on oikeella niin laittaisin itse feidin taipumaan enemmän.

Upea jousi…taidetta…5/5

paljonko jousen materiaalikustannukset ovat? Tietäisi vähän hintaa puutavaralle

Riipuen paikasta mistä ostaa niin lankku josta hyväs nykys saa joko kaksi tai kolme yhdelle syylle kaivetua jousta tai 4-5 poikki syyhyn leikattua jousta tai sitten vaikka 6 laminaatin suikaletta voi olla 20-60€ hujakoilla.

Perus saarni lankku joita olen aikoinaan itse ostanut Nordiska Oystä turusta on veloittanut 40€ 5x15x230cm pätkä ja nyt ymmärtääkseni ovat joutuneet vähän nostamaan hintojaan.
Jere osti tuossa viime vuonna loppuunmyynnillään saarnee ja tamme pilkka hinnalla. 10€ per lankku jos oikein muistan.

Klaukkalan jousikurssilla teemme jousia 99% itsekaadetuista puista. Eniten paikalle tuon puita tietysti minä. Ensijousipuusta olen pyytänyt 10e. Hinta on mielestäni edullinen kaato ja kuljetusvaivasta. Joskus aihio on jo halkaistukin tai jopa 4cm leveäksi tehty aihio.

Muut tämän syksyn hinnat jotka riippuvat omasta ostohinnasta.
Valmiit dacronjänteet 8-12e säiemäärästä riippuen.
Nuoliaihiot 2e. Kärjet 1e.
pitkä valmissulka 1e.
Näissä hieman hakupalkkaa, mutta toisaalta värit, kaikki liimat, vahat, kädensija naru/nahka sisältyy noihin hintoihin.
Jousen kolmella nuolella tekee kurssillani siis n. 35e. Sanoisin, halapa.

3 tykkäystä