Irtoilevat nuolenkärjet

En tiedä mitä Menna tekee väärin mutta kuumaliima on kärjen kanssa oikein laitettuna helvetin hyvä.

Ja en käytä asetonia. Kärki voi olla paskanen, siinä saa olla vanhaa liimaa. Ikinä mun kärjet ei irtoa kun puhutaan kärkikartiosta tai holkista.

Otan nuolen käteen, kuumaliima puikon ja sytkärin (nuotio, tulitikku,kynttilä, tms) jolla sulatan puikon kärkeä sen verran että siitä irtoaa. Pyyhkäisen puikkoa nuolen kärkeen ja 5 sekunnin sisään tökkään kärjen paikalleen. No sehän ei mene pohjaan tai pysy siinä todellakaan vielä sillon.

Nyt otan sen sytkärin ja kuumennan kärkeä ympäriinsä niin että se kuumaliima liima siellä sisällä kuplii. Sen jälkeen painan kärken voimakkaasti vaikka puuta vasten pohjaan. Pidän siinä 5-10sec. Jos haluaa jatkaa ampumista niin jäähdyttää vaikka veteen,lumeen mihin tahansa ja homma jatkuu.Ylitursunneen pyyhkäisen sormella pois ennenkö se jähmettyyJa kun mukana on kuumaliimaa pieni pätkä ja sytkäri voit tehdä kärjen vaihdon kenttä olosuhteissa nopeasti. Sateessakin onnistuu.

En enää ikinä tule käyttämään mitään muuta ja olen tätä metodia käyttänyt lähemmäs 10 vuotta.

Tämä käy taulukärkiin ja leikkureihin joissa ei ole kierrettä. Mutta kyllä se käy kierteisenkin kaveriksi ja suoraan holkkiin.

Ja kuumaliima mitä olen käyttänyt on jotain tavallista motonetin liimaa. Ostin joskus ison laatikon ja se riittäny aika helvetin kauan. Ja halpaakin tämä aine on verrattain muihin liimoihin

En väitä etteikö muut liimat pitäisi mutta käytön kannalta tämä on ihan ehoton ja ei kärjet irtoa. Ja olen kyllä käyttänyt pakkasella, helteellä, sateessa jne jne jne

Edit : huomasin että jurilla olikin tuolla tämä tapa jo esitelty. Mutta käyttökokemuksellani vahvistan että tämä on hyvä tapa. Kaikin puolin.

3 tykkäystä