Ipe könttä tilaus?

Ostaisin 2 ipe lankua ihan kokonaisena ei sahattuna. Ja jos löytyisi sitä bubungaa pikkupala.T: Mika T

Asia kunnossa :ok_hand:

Bubingaa ei saanut oli 6cm x22cmx280 maksais 200e…
Pockholtz vielä kalliimpaa.
Ipet ja tammet lepää kyydissä.
Tinkasin 40e.
Koko shitti 800.
Noh tuli myös amaranttia

Amaranttikin on hyvä laminaatissa. Vallan mainio koru sekä taide esineenä. Itselläni on ollut sitä puukon kahvassa.

Se on kyllä kaunista puuta. Ja on melkeimpä yhtä painavaa kuin ipe.

Ipeistä puheen ollen, muutamassa on hyvää suoraa kasvua kokonaan, puolessa kohtuullista ja parissa aika heikolta näyttää. Oksia ei ole, eikä pinnalla pihka pommeja, tummaa on. Ja yks semmonen oisko 70cm leveä lankku tuli, jos joku sen haluaa.

En aijo pyytää kohtuuttomia hintoja ipestä.

Mää otan sen minkä saan.
70cm olis ihan kiva. Se on sit +15 jousta ja muutama laminaatti sit vaan tehtävä siitä :slight_smile:

Hieno homma, pelkäsin vähän että kelpaakohan tämmönen äijille mutta näköjään :ok_hand:
Siitä sais noita 100lb ‘‘D’’ lonkkareita varmaan 20…
Laittaisin kuvia nyt mutta kun ne on tuolla autossa siististi niin jaksatte varmaan venata sunnuntaihin asti :rofl:

Mul on vannesaha ja kasa teriä sekä aikaa :slight_smile:

En mää varmaan ku yhde tai kaks +120lb tee ja loput ±40/60 lonkkareiks myyntiin.

Oolrait oolrait :+1:
Aijotko kokeilla 100% ipe pyssyä vai selitettyjä?

Ja muuten, nyt vähän offtopic kans. Sain tosta jalava staavista nypittyä kunnon suirot tota kaarnaa.
Voisko siitä tehdä nila jänteen tohon mun 50lb @26" pähkinään?

Sekä että :slight_smile:
Täys ipe selffareitä on nähny vain yhden ja sekin oli suoraan tukista. Jos syyt sallii niin mikä ettei.

Jalavn nilasta saa kyllä jänteen.
Kolmi säikeisenä kun punoo ja antaaa hautua lipeä vedessä pari päivää niin toimii. Mulla on ollu pari kertaa ihan kitettävä nila jänne noin 60 paukkusessa ja ampuakkin sain jonkin aikaa, mutta jos nila pääsee kuivahtamaan polttavassa auringossa niin poikki menee.
Suoraa vetoa kestää hyvin, mutta mutkat ja solmut katkaisevat kuidut nopeasti.

Selvä homma!

Oletko huomenna tulossa tuonne petikkoon, kisat kun on peruttu?

Joo on sinne muutama tulossa, eli kyllä menen vaikka onkin peruttu.
Ei tarvi pelkkien ipejen takia tulla, paitsi jos välttämättä haluaa.
Tulen kyllä sitten myös kunnon tapahtumaan.

Ei mitään on niin lyhyt matka niin ok.

Säästä mulle se iso lankku!!

Rooger!

1 tykkäys

Noniin, ihan kaikkea Ipeä ei keretty vielä ryövätä Mikolta. Mulle mahtaa tuo kaksi leveämpää lankkua riittää tähään hätään, oli siis tosiaan 19cm ja 24cm leveät. Ajattelin rajaksi tuota 150e budjettia niin nyt se aika hyvin tulikin jo noilla täyteen. :smiley:
Lankkujen hinnat laskettiin auki 5000e kuutiohinnalla, eli tuommoinen 30mm x 700mm x 2170mm lankku on… 0,03 * 0,7 * 2,17 * 5000 = 227e.
Kai sitten voi kotiväelle sanoa, “no ostin VAIN yhden lankun!”. :smiley:

Pieniä värivaihtoehtojahan sitä oli, niin hamstrasinkin itselleni sen pikimustan… Toinen on vähän punaisempi.

1 tykkäys

Petikko alkaa olla ajankohtainen taas.
Taitaa olla neljä lankkua jäljellä enää.
@TuomoReiniaho :lla etuvalinta oikeus jos vielä ipeä haluaa.
Otan nyt kaikki mukaan jos jotakuta kiinnostaa vielä ostaa.

1 tykkäys

Olen kiinnostunut ostamaan mikäli vielä sitä jää. Tulen kisoihin yleisönä ja yritän löytää sinut.

Selvä homma!