Höyrytyslaatikko

Höyrylaatikko bilteman tapetinhöyryttimellä. Sisältää tuotesijoittelua.
Mutta…toimii!

6 tykkäystä

Hyvältä näyttää! Kauanko suunnilleen vie aikaa, että perus steivi pulikka kostuu läpi asti?
Itselläni on jossain vielä vanhan alumiini haitari utki jonka saa taivuteltua mihin vaan asentoon mutkien takia niin itse en tarvii (eikä kyl mahdukkaan) tuon kokoista laatikkoa.

Kiitti. Perinteisissä puutyöoppaissa sanotaan 20% kosteudessa olevalle puulle tunti/tuuma paksuutta, mutta kuivemmalle sitten jopa enemmän. Riippuu kovasti minkä verran pitää taivuttaa. Komposiittijousien coreja olen lilluttanut vedessä ja sitten höyryttänyt 40-50min.
Jos vain pitäisi oikaista jotain jousta vähän, höyryttäisin vain jonkun 30min.

Höyrytin kiehauttaa veden 10 minuutissa, jos säiliö on täysi, siitä muutama minuutti ja laatikko on täynnä höyryä. Tuolla voi sen pari tuntia höyryttää kun tarvitsee vettä lisätä.

[quote=“M.Reinikainen, post:2, topic:1904, full:true”]Itselläni on jossain vielä vanhan alumiini haitari utki jonka saa taivuteltua mihin vaan asentoon mutkien takia niin itse en tarvii (eikä kyl mahdukkaan) tuon kokoista laatikkoa.
[/quote]
Tuommoinen putki onkin jopa parempi, vähän pallottelin tuotakin mahdollisena vaihtoehtona. Tää on mukavan kiinteä pajalle, ei pyöri jaloissa kun iskee seinään kiinni tjsp jaloille.

Jotkut käyttää myös pussia, missä puupalan ollessa voi jopa samaan aikaan taivuttaa.

Noniin tällainen se kyllä menee nyt työn alle, että helpottuu myötäkäyrien kaarien työstö.

1 tykkäys