Helsingan keskiaikapäivänä 11.8.18

Tiedoksi Kaarle Knuutinpojan Jousiampujille, että Alasin ry järjestää perinnejousiharrastajille jousiammuntakisat Helsingan keskiaikapäivänä lauantaina 11.8.2018. Kilpailu järjestetään toista kertaa Helsingin pitäjän kirkonkylässä, Pyhän Laurin kirkolla. Kisaan otetaan mukaan max. 30 osallistujaa. Ilmoittautuneille lisätietoa kisoista lähempänä tapahtumaa.

Etukäteisilmoittautumiset alasinry@gmail.com

Alasin ry:n puolesta ystävällisesti tervehtien,
Joanna

Millä säännöillä/välineillä kisataan?
Kysyn vaan kun Hämeenlinassa on saanut ainakin aiemmin ampua nykyajan kuiduilla ja muovinokeilla.
Ja sitten on tämä pöljä Petikon porukka joka himoaa perinnevälineitä ja antaa niistä lisäpisteitä…
Niin että miten Laurin Kirkolla?

1 tykkäys

Suosittelen kääntymään Alasin ryn puoleen. Minä vain jaa tätä ilosanomaa.
Mielestäni joku meistäkin taisi edellisvuonna tuolla käydä.

Aika vapaamielistä oli ainakin viime vuonna. Täysprimiä (minä…) ja sitten taas jotain grozerin nahkanyöritettyä kusilaitua. Vähä niinku Hämeenlinnassakin.

SInne ainakin tästä Helsingistä helposti pääsee. Mietin kyl mennä. Oletan että puujousella ja puunokeilla saa joka tapauksessa ampua.

1 tykkäys

Ilmoittauduin kisaan ja sain nyt seuraavat ohjeet:

Jousiammuntakilpailu Helsingan keskiaikapäivänä

Tervetuloa lauantaina 11. elokuuta 2018 Alasin ry:n järjestämään jousiammuntakilpailuun Helsingan keskiaikapäivänä, joka pidetään kolmannen kerran Pyhän Laurin kirkon ympäristössä Vantaalla, osoitteessa Kirkkotie 45. Lisää tietoa tapahtumasta http://vantaaseura.fi/tapahtumat/helsingan-keskiaikapaiva-3/

_ _

Jousiammuntakilpailut järjestetään kello 12–14, ja siellä kisataan sekä nopeus- että tarkkuusammunnassa. Kisaan voi osallistua vain perinnejousilla, kuten pitkäjousi, vastakaarijousi tai varsijousi. Kilpailussa tulee käyttää puuvartisia nuolia joissa on tauluammuntaan soveltuva kärki. Nuolien muoviset nokit ovat sallittuja. Osallistujalla on oltava vähintään kuusi nuolta. Voit itse arvioida, tarvitsetko nopeusammuntaan usemman nuolen. Kisaan osallistutaan keskiaikaisissa asuissa.

_ _

Kilpailuun voivat osallistua 18 vuotta täyttäneet sekä alle 18-vuotiaat vanhempien suostumuksella ja täysi-ikäisen huoltajan valvonnassa. Alle 13-vuotiaille järjestetään oma sarjansa.

_ _

Kerro ilmoittautuessasi nimi (ja ikä, jos olet alle 18-vuotias) sekä millaisella jousella osallistut. Ilmoittautuminen 10.8.2018 mennessä osoitteeseen alasinry@gmail.com. Tämän jälkeen ilmoittautuminen tapahtuu markkinoilla, jousiammunta-alueen viereisellä Alasin ry:n teltalla klo 11–11.30. Jousiammuntakisojen osallistujien tapaaminen vähän ennen klo 12 samassa paikassa, jolloin tarkistetaan varusteet.

Eli vielä ehtii mukaan.

Nopeusammunnassa kisataan :astonished::dizzy_face:.
Pitää vielä treenata. Olen tosi hidas…

No niin.
Kisa on ammuttu. Oli hyvä meininki.
Rata oli hyvin yksinkertainen, mutta mukava ampua:
-Rasti 1: Roikuva säkki, nopeusammunta, 30 sek aikaa, niin monta nuolta kun ehtii.
-Sitten tauluammunta 15 m, 5 nuolta / 20m, 5 nuolta / 25m, 5 nuolta

helsinga_kisat_2018

Yleisöäkin oli reilusti.

Ennen kilpailua ja sen jälkeen oli “Jousiammuntaa yleisölle”, eli silloin oli mahdollisuus kokeilla. Kyllä jousiammunta kiinnostaa. Jono oli koko ajan valtava.
.

1 tykkäys

Onko tuloksia koko porukalta? Monta osallistujaa oli?

Osallistujaa oli 8, eli kaikki mitä kuvassa näkyy.

Tuloksia mulla ei ole. Itse sain 79 pistettä. Kolmas 80.
Voittaja voitti selvästi, paikka 2:n ja 4:n välillä oli vain tosi pieni pisteero.

Oli verrattuna aika pieni tapahtuma, mutta minusta kiva vaihtelu ratatreeneihin, ja myös mahdollisuus ampua kilpaa.
Ja kiva vähän mainostaa lajimme, varsinkin ku ihmiset ovat niin kiinnostuneita.

Voittiko joku noista naisista? Miehiä en tunne mutta naisilla on ainakin potentiaalia ampua hyvin.

Mies voitti, paikat 2 - 5 meni naisille.
Kyllä me osaamme :wink:.

Ollaan tuossa kuvassa järjestyksessä. Voittaja, Ronny, sai muistaakseni 105 pistettä, Anne 85 tms. Minä tosiaan 80, Petra 79 ja Elina muistaakseni 76. Loppujen pisteitä en muista.

1 tykkäys