Nyt on tääki projekti maalissa
Lomalla on ollu hyvin aikaa puuhastella, sanoisin, että jotain 40-50h ompelua mennyt tähän kappaleeseen.
-Kahdeksan kerrosta pellavaa
-Lisä täytteenä villa / pellava jämiä
-Paino 4.7kg
Ylipäätänsä olen tosi tyytyväinen tähän gambesoniin! Istuu siten, että mistään ei purista, tuntuu hyvälle ja kaiken kukkuraksi on vähän varaa lihota jatkossakin, alkaa toi 30v ikäpyykki lähentelemään niin pidetään se mielessä.
Enää puuttuu pikku kilkettä esimerkiksi kypärä, vähän lisä aseistusta ja muita tarvikkeita.
Viimenen neuvo ehkä gambesonin tekoon: Kannattaa tehdä kaikista mitoista reilusti isommat kun alkaa kankaita leikkaamaan. Vaatteen osat pienenee yllättävän paljon kun alkaa tekenmään ompeleita ja taittelemaan niitä ympäri.
Hienot kamppeet! Ota ilmanmuuta vanhalinnaan mukaan noi.
Kenkien nahka tosiaan on liian ohkasta, jotain 0,5mm? Ostettiin joitain vuosia sitten italiasta aika hyvää nahkaa. Sinne voisi tehdä tilausta kun tuolle 1mm nahalle on aina kysyntää.
Ootko vielä jousivoimissas? Entä punttia nostellu? Olisi kiva laittaa jäykkiä jousia vireeseen ja ampua huvinvuoksi vanhalinnassa.
Kiitti!
Tää vaikuttas olevan jotain 1mm paksua, pitää mitata vielä
Mutta en usko että ihan mahottomasti kestää kulutusta silti, sen verran hepposta, mutta ens kerralla paremmi!
Ja jos tilataan kunnon nahkaa niin tuun mukaan könttä tilaukseen.
Jousivoimissa ollaan jotenkin, 100lb jousi taipuu ihan kivasti ja pystyy pitempääkin ampumaan!
Harmin vuoksi jää vanhalinna välistä… meikällä tuplabuukkaus jo muutenkin ni menee toi 30 päivä jo nyt ihan juoksemiseksi.. Olis ollu kiva tulla sinne.
Niin tietysti, vuohennahka on aika hepposta verrattuna lehmännahkaan. Ainakin mun millinen lehmännahka on ihan jämäkkää. Oon tehnyt siinä nuoliviinejäkin.