Flagella nuolivarret

Nuolivarsien lustonkulusta, huomasinpa tällaisen kuvan Falcon facebook-sivuilla:

Tuosta kun katsoo, niin keskimmäisessä nuolessa on noin 12 sentin matkalla on laskettavissa 7 lustonkärkeä. Ja nuo nuolet olivat tanskalaisen huippuampujan käytössä, eli eivät ne ihan kelvottomia voi olla. Falco käyttää seetriä, joka sitten ilmeisesti kestää, vaikka lustot olisivat kuinka vinossa. Kyllähän mänty ja kuusi saattavat kestää myös mutta itse olen suosiolla laittanut tuollaiset varret pois, koska ne lopulta ovat heikompia kuin suorasyiset varret. Toisekseen, jos nuolivarsi katkeaa suoristamisen aikana, niin se on juuri tuollainen, jossa lustot ovat vinossa. Mutta toisaalta, täydelliset varret ovat harvinaisia ja jonkin verran vinolustoisuutta on pakko sietää ja kuten käytäntö on osoittanut, niin kyllähän ne käyttöä kestävät.

Kaupallisissa nuolivarsissa poikkisyy on tosiaan lähes vakio, ja kelvollisia nuolia saadakseen niistä täytyy metsästää vähiten huono osuus joko toisesta tai molemmista päistä lyhentäen. Täysin suorasyisiä nuolia saa kuitenkin helposti, tekemällä nuolivarret itse.