FFAA Tapanin kierros 19.9.2021

Tapanin kierros Tammisaaressa 19.9.2021 Kilpailut :: Ekenäs Bågskyttar
Olisiko muita kiinnostuneita HB-luokkaan? En ole vielä ilmoittautunut, mutta jos muita on tulossa niin entistä parempi syy osallistua.

Kilpailumuoto on kansainvälinen kierros eli 20 rastia, 3 nuolta per rasti, matkat 20-60 yd.

No perkule meikä lähtee ainakin! Jopas sattu hyvin.

Sovittiin miitti Tuomon luokse sarvijousijuttuja kattomaan lauantaina, siitähän on hyvä jatkaa sunnuntain kisaan tammisaareen. 200km kun ajaa hikiälle, sehän on enää 160km lisää siitä tammisaareen.
Pitää vaan yöpaikka sitten ottaa tammisaaren nurkille. Marineenko taas :sweat_smile:

Onko @Lehtis lähdössä?

Vähän vieras kisa mutta tämähän kuulosti hauskalta: "Tapanin kierroksen Jousiampuja-kiertopalkinto kisataan kaikkien luokkien voittajien kesken. Viime kerralla pystin vei Ascellasta Jukka Pasanen, joka tarkasti osui keskelle lentävää pöllöä. "

No kukas se parhaiten tommosiin lentäviin pöllöihin osuisi kuin primimies? :smiling_imp:

Olen ollut kahdesti Tapanin kierroksen finaalin finaalissa – ja molemmilla kerroilla hävisin tähtäintaljamiehelle. Silloin ammuttiin Field-kierros SM-kilpailuna, jonka jälkeen oli tähtäin- ja vaistoluokkien loppukilpailu, jotka siis kahtena vuonna voitin (voitettuani ensin HB-luokassa mestaruuden) ja pääsin vaistoluokan edustajana loppukilpailuun. Muistaakseni kummallakin kerralla kumpikaan ei osunut ensimmäisellä kerralla liikkuvaan maaliin. Eli nyt on @JNystrom sinun tilaisuutesi näyttää, miten primijousella ammutaan!

Enpä osaa vielä sanoa osallistumisestani mitään varmaa…

Meillä on mökkivkonloppu silloin, pannaan paikkoja talviteloille. Onnea matkaan. Tuu Jere kahville, siinä melkein matkan varrella olis!

1 tykkäys

Sehän kuulostaa suunnitelmalta, ilman muuta!

Hyvä juttu, ilmoittauduin äsken!

Minä myös.

Kisailu sinällään huokuttelee, mutta lisenssi/vakuutus maksut ovat minulle vähän ylimääräistä kun en muutenkaan mitään muita kisoja koskaan ammu kuin omaamme ja Tuomon (paitsi parikertaa ruotsissa ja tanskassa…)

Oho, tuplamestari! Hieno suoritus.

Pidetään peukkuja että on todella erikoinen rasti. :smiley: Maren kanssa harjoiteltiin heittokiekkoja, en tiiä auttoko se… Tosin Mare hakkaa mut siinä, se oli ihan suvereeni niihin heittokiekkoihin. 5m etäisyydeltä joku 7m tolppaheitto ja Mare osui melkein kaikki silti. Siinä oli varmaan kohteeseen kokonaisuudessaan joku 12-15m?

Just ajattelin, että otetaan kiekot yhdelle rastille Taka-Hikiässä.

3 tykkäystä

Laitoin jouset paraatikuntoon. Vähän oli valinta jäykän vai tosijäykän välillä, 71# @28" vai 72# @27".

8 tykkäystä

No @JNystrom , kummalla ammuit ja miten meni kisa? Entä @Mathias , raporttia kisasta vaan!

Mukava kisa taas, kuten aina! Jeren kanssa ei päästy samaan ryhmään ampumaan mutta oli lopulta tosi tiukka kilpailu. Eka kierros meni oikein hyvin 58p, tokalla ei kulkenut enää sitten ollenkaan ja siitä tuli vain 27p. Lopputulos mulla 85p ja Jerellä 81p.

Tapanin kierros ammuttiin vaistopuolen pudotuskilpailu paperilautaseen aloittaen 50 jaardilta, ja mentiin 5y lähemmäs joka nuolella kunnes ensimmäinen osuma tuli 30 jaardilta, vaistotaljalla. Ammuin ekan nuolen 50 jaardilta muutaman sentin ohi, muut matkat vähän huonommin.

Matias voitti! Hyvin ampuikin. Mulla tais olla vähän liian jäykkä jousi jo. Kuitenkin vaan 72# @28" eli tuo musta. :smiley:

Pudotuskisassa oli vaistosarja ja tähtäinsarja. No vaistosarjan voitti vaistotalja, joka kohtasi finaalissa tähtäintaljan. :wink: Ylläri?


Juu, ei ole ylläri. Näinhän se monesti menee Tapanin kierroksella. Tai siis ainakin oman kokemuksen mukaan.

Hienoa oli mun mielestä se että ryhmät oli jaettu jossain määrin sekaisin. Monimuotoisuus on voimavara ja se auttaa siinä että meistä kukaan ei toimi omassa kuplassa. Kaikilta voi oppia, sitä kautta tulee eri perspektiiviä jousiammuntaan ja ennenkaikkea tutustuu ihmisiin paremmin. Ollaan kuitenkin Suomessa aika pieni yhteisö.

Joo, Marin ja Inken kanssa ampuessa sai huomata että hyvällä asenteella vetää naiset lonkkaripuolella. Oli silmää tekniikkavirheisiin ja kovat odotukset omalle suoritukselle. HB sarjassa ei juuri naisia ole ollut mukana, paitsi pari vuotta taaksepäin Petra.
Juteltiin siinä sitten vähän puunuolituunauksestakin, sehän meitä yhdistää!

1 tykkäys

10 viestiä erotettiin uuteen ketjuun: Nuolien valinnasta

Laita Jere näistä viimeistellyistä jousista hyvät kuvat. joo.