FFAA:n Maasto SM Riihimäellä 22.-23.07.2017

HB-ampujia kaivataan osallistumaan… ja muillakin jäkkäröillä ampuvia…
https://www.ffaa.fi/kilpailutoiminta/?x278872=302262

1 tykkäys

Mä luulen että tulen tänne. Pitkät matkat ja taulujen pieni koko kyllä hirvittää. Pitääkö nuolten olla muuten merkittyjä? Eikös siellä ammuta myös nelitäpläiseen maaliin?

Kävin ampumassa Ruskeasuolla ja koska 50m oli sopivasti tyhjä niin ammuin 5x9 nuolta isoon 122 tauluun. Noin puolet sain osumaan.

Olen tulossa.

1 tykkäys

hoja: Nuolissa pitää olla ampujan nimikirjaimet, ei muuta. Vain kolmen nuolen eläinkierroksella nuolet tulee merkata ykkös-, kakkos- ja kolmosnuoliksi ja ampua siinä järjestyksessä. Nyt ammutaan vain rinkulatauluihin. 20 cm tauluja on neljä per ampuja, eli neljä neljän spotin taulua pakassa ja yksi nuoli per taulu ammutaan. 35 cm tauluja on pakassa neljä ja jokainen ryhmässä siis ampuu omaan tauluun. 50 cm ja 65 cm tauluja on pakassa yksi ja koko ryhmä ampuu samaan tauluun.

Ok. Aattelin että nelitäpläiseen tauluun ammutaan järjestyksessä Z. Jos sitten eka nuoli lipsahtaakin vasemmalle alas niin saako kolmannen ampua vasylös vai pitääkö ampua vasalas?

Ei, eka on huti ja toinen nuoli ammutaan oikealle ylös, kolmas vasemmalle alas jne. Vain z-järjestyksessä oikeaan tauluun osuneet nuolet lasketaan ja kaverit ryhmässä kyllä vahtii, ettei vilunkia tehdä.

Toki. Ei vilunkimielellä vaan ihan puhtaasti dokumentaatiomielellä. Tämä selvä!

Ilmoittauduin. Jos tulee mitali niin olen pettynyt. Se tarkoittaa ettei hb-sarjassa ollut kolmea enempää.

Petra, pääset kyydissä jos haluat. Auto starttaa la klo 9.15 Perustie 14:sta Munkassa. Ilmoita tähän ketjuun oletko tulossa kyytiin tai suoraan mulle puh. 040 566 2377.

hoja; eihän se meidän vika ole, jos muut ei viitsi/kehtaa//jaksa/uskalla tulla kisaan mukaan…

Jep. Kuulostaa hyvältä.

Olen sitten siellä Munkassa ajoissa lauantaina.

Hb:n voitti Esa, Seppo Kuitunen oli toinen ja minä kolmas. Petra oli naisten hb:n ykkönen. Pari kuvaa:







1 tykkäys

Kiitos Heikki kuvista.
Ja tässä vielä yks:

1 tykkäys

Olipa kunnon fyysinen testikierros, hauska kumminkin, tuleviin EM-kisoihin Saksassa elokuun alussa. Viikko aikaa vielä viimeistellä hiukan hukassa olevaa ampumakuntoa.

Petra: Oletkos FB:ssä? Nimelläsi en sinua löytänyt. Laita kaveripyyntö, jos sopii ja haluat kontaktiin sitä kautta. Minut löytää omalla nimelläni Esa Lehtorinne.

Olen FB:ssä Kettu Petra Repolainen.
En ole reipas käyttäjä eli kirjoittaja, mutta katson kyllä mitä siellä tapahtuu.

Onnittelut mitalisteille! Harmittavasti en päässyt kotikisaan, koska oli tärkeämpää menoa koko viikonloppuna. IFAA:n Maastokierros on kyllä yksi hienoimmista ja vaativimmista jousiammuntakilpailuista. Kaikki kunnia, ketkä sen läpi ampuvat.

1 tykkäys

Onneksi olkoon palkintopallille!

Hienoja kuvia! Tähän voisi sanoa, että ensi kesäksi tuppaan mukaan, mutta katsotaan sitten…

1 tykkäys

Terveisiä ja uutisia Saksasta.
Hohegeississä oli viime päivinä jatkuvaa rankkasadetta. Pelastoslaitokset ovat töissä vourokauden ympäri, kellarit täynnä vettä ja kadut tulvissa.

Apua.

Sää on menossa parempaan ja kuivempaan suuntaan, mutta maasto voi olla vielä ensi viikolla märkä ja haastava. Mietin pitääkö ostaa kumisaappaita.
Kyllä se siitä, tässä vanhempieni luona paistaa nyt jo aurinko.