American Round -nettikisa

Uusin tilasto:

Hyvä Rane. Ja sonnustatumisen kautta saadut pisteet ovat sitä parasta. Lannevaatteella saattaa 530…mennä… jeees!

1 tykkäys

Käytiin viimein Eeron kanssa ottamassa american round mikkelin radalla. 3 nuolta, sitten ampujan vaihto, sitten loput 3. Niinkuin kisassa.
Otin yhden lämppänuolen pohjalle sarvijousella, niin se riitti.


Eerolla oli pitkä, rauhallinen ankkuri. Ihan toista kun mun 26" veto ja millisekunnin pito turkkilaisella.

Hyvä nippu 50 jaardilta. 44 pojoa!!

Parilla pisteellä jäi Eero taakse, vaikka 40 jaardilla parantikin ammuntaansa. Mulla romahti ihan täysin… Tuli kuitenkin uusi 50y enkka ja jos 40y tolpalta olisi saanut vanhan kunnon, olisi 30 pojoa ollut enemmän ihan heittämällä!

Eero kutsu kylään ampumaan ar:ää niin olihan se lähdettävä. 40y ja 50y matkoille oli kolannut reitit ja niitä sitten hiottiin. Pieni plussakeli, niin nythän oli puitteet viimesen päälle. Yhden nuolen sain hankeen tuikattua, mutta muuten pysyttiin suunnilleen paperilla.
Mutta kyllä vaan alkoi osua! Parit lämmittelysarjat ja aloin ampumaan pisteitä laskien.
50y 174p!!
40y 173p!!
Sitten vielä otin loppuun 40 jaardia extrarundin,
38p, 44p, 44p, 36p, 34p. Jäätyi lopussa kun oli 200p lähellä. Mutta 196p silti!
Tässähän pitää laittaa nokka kohti 500 pistettä. Kyllä talvitreenit kannatti.
Jousi oli 48# @ 27" ja nuolet 430 greiniset pienillä sulilla. Itseasiassa nuolet ei oikein pelittäny, pitää vähän yhteensovittaa välineitä.

4 tykkäystä

Täytynee myös alkaa miettiä, josko rundin ampuisi, kun lämpimämpääkin on luvassa…

Samaa miettinyt. Jospa sitä jossain vaiheessa täälläkin vähän lämpenee :smiley:

Eikun reenaamaan! Oli muuten mukava ampua pitkästä aikaa pidempää matkaa. Ensi kerralla sitten luulot pois 60 jaardilta…? Sen kun saisi 150p tuntumaan niin alkaisi olla aika hyvä 500p kasassa.

Mites Esa, näätkö että lähelle 600p voit ampua myös kisoissa? Toukokuussa olisi kiva nähdä 550p ylitys voittajalta!

Totta kai pitää sen verran itseluottamusta olla!!! :sunglasses:

1 tykkäys

Avasin sitten ulkokauden 2021 jousiammunnassa, kun aurinkokin paistoi ja mittarissa mukavasti lämpöasteita. Iso tivolitaulu pakkaan ja muutama testinuoli paikatulla mökkijousella; hikkori-bulletwood-osage, 74 lbs @ 28” ja kuusinuolet. American Roundin ammuin: 145 + 183 + 222 = 550. Tuosta on sitten hyvä jatkaa, kun tuo vähän rivakammin heittävän jousen ja kunnon nuolet mökille.

6 tykkäystä

Ammuin tänään kauden toisen AR:n ja Tuomolle päivitettävää tilastoon: Yhteistulos parani 612:een, vaikka 60 y tökki edelleen, mutta sivusin 50 ja 40 y ennätyksiäni. ”Hirvi”, eli Pasi on vielä 10 pinnaa edellä, mutta odottakaahan, kun saan pitkät matkat kuntoon. Kalustona 82 paunainen Stratocaster I ( Bambu-Cumaru-Lemonwood ELB x 2 - #26 by Lehtis ) ja #80 seetrinuolet.

1 tykkäys

Otit sitten joka tuloksesta oikein kuvan :grin:

1 tykkäys

Tänään tuulisempi ja vilpoisempi keli, mutta ammuin lounastelun jälkeen taas AR:n. Verstaallekaan en ole oikein voinut mennä, kun pojan poikaset on olleet kyläilemässä, mutta vatsan ollessa täysi alkoivat elokuvaa tsekata. Sama jousi kuin eilen oli käytössä, mutta nuolet sisäkäyttöön tekemäni 23/64” #70 seetrisetti. Muutamaa nuolta pääsi tuuli viemään, mutta hudeilta sentään vältyin. Kuvissa tuloskortin lisäksi eka ja vika sarja.

Seurakavereiden kanssa alustavasti viestiteltiin, josko pääsiäisen jälkeen joku ilta ammuttaisiin porukalla AR Peltosaaren kentällä. Asia sai kannatusta.

Hyvä Esa, 600p kyljessä taas kiinni.

Minäkin kävin Eeron ranchillä ampumassa AR:ää. Kummallakaan ei 60y ja 50y kulkenut niin yhtään. Mulla ainakin johtu vähän nuolista, kokeilin uutta.
40 jaardille otin luottosetin niin ai hitto kun rupes osumaan. 212p ja tuli siinä rupattelun ohessa! Ainakaan alle 40p sarjoja ei tarviis yhtään ampua. Tuohon 60y ja 50y oikealle tasolle niin se on 500p joka kerta…
40y 212p oli ennätys mutta samoin tuo surkea 440p kokonaistulos.

1 tykkäys

Hjuva! 40y on ihan asiallinen. Vielä kun tosiaan saat pidemmille matkoille suorituksen vakioitua, niin hyvältä näyttää.

Kiitos, tässä on ollut tosiaan vähän välinekokeilua ja vasta pieni määrä ampumista.

Kova shokki hypätä sisäradan 20y jälkeen 60 jaardille… Juteltiinkin Eeron kanssa että siinä on jotain henkitason esteitä, näitä 170p 50y sarjoja ja 200p 40y sarjoja kun väläyttelee niin pitäisihän 60 jaardiltakin saada pysyvästi yli 100p ja toisinaan miksei 150p myös.
Mutta tiukkaa treeniä vaan ja ennakkoluulotonta ampumista. :smiley:

1 tykkäys

Mun homma on tää mariseminen… :grinning:

Hienoja tuloksia Esa. Oikeastaan todella rajuja.

mutta… lasikuitusarjaan kun muovinokit.

Täytyypä Juhan mielenrauhan tasaamiseksi seuraava AR ampua selfnokkinuolilla pääsiäisen aikana, jos vain kelit sallivat. Löytyy näetsen niitäkin, mutta olen säästellyt Kuralaa yms. varten. Nokkipäähän ei nuolen lentoon juurikaan taida vaikuttaa, mutta ovat m…nokkeja työläämpiä tehdä ja eritoten korjata. Minulla kun nuolet tuppaavat hajoamaan useimmiten tuosta nokkipäästä, harvemmin kärkipäästä, jos niin kuin ”ymmärrätte yskän”… :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 tykkäys

Onhan se kuittaus pienikin kuitti. :smiley: Self nokilla joudut raapimaan varmasti 5 pojoa pois kokonaistuloksesta…!

Ei ole tosiaan viimeaikoina taulunuolet mennyt rikki kuin nokkipäästä. Eilenkin niin kivasti sujahtivat taulun alla olevaan pehmeään mutaan, että ei varmasti kärki katkennut!

2 tykkäystä

Ei mitään eroa muovinokkien hyväksi selffareista voi tuuinata vaikka minkälaisia nokeja jos viittii nähdä vaivaa. se vaan on tosi juttu että kun tauluun niitä niputtaa noin hyvin kuin Esa niin niitä hajoo ja sekös ketuttaa.

2 tykkäystä

On se Esalla karmeeta menoo kun kylmiltään tuommosta:)
Myönnän heti että EN PYSTY!
Minä tarviin aina treeniä ja paljon että lähtee kulkemaan.
Kokeilin viikonloppuna koko kiekan, no alkoi sitten hentoinen sade siinä ensi laakeilla…
Olo oli ihan paska eikä milläkään matkalla tuntunut hyvältä.
Lopputulos kuitenkin yllätti, 506.
Minä saan oikeesti hakata pari viikkoa täysmittasia kierroksia joka ilta ennenkuin lähtee kulkemaan.

Töitä saa tehdä, mutta kyllä se siitä sitten:)

Mutta Esa se potkasee ohimennen lämppäriks kuussataa! Hatunnosto Esalle!

3 tykkäystä