American Round -nettikisa

Onnea yritykseen! Koetan vuoden päästä sitten rikkoa sen. :sunglasses:

Mökillä taas ja kauden neljäs AR ammuttu. Tuomolle ei nyt töitä uusien tilastomerkintöjen myötä, mutta sivusin kumminkin kevään toisella yrittämällä ampumaani omaa ennätystä 644. Maanantaina ammuttu kolmas kerta päätyi lukemiin 593. On se muuten lujassa päästä kakkosella alkavaan lukemaan 60 jaardilta, sillä aina joku nuoli lirvahtaa ulkokehälle…

Tuomo, päivittäisitkös listaa, ktosh, kun on muutkin petrailleet tuloksiaan…

2 tykkäystä

2022Apr24 Scorecard28 AmericanRound.pdf (42,5 Kt)
Vuoden eka AR ja 493p. On muistaakseni oma harkkaenkka. Kyylis alkoi näyttäytymään taas vikoilla kierroksilla, mutta 60y ja 50y meni mukavasti.

1 tykkäys

Tässä päivitetty tilasto, onko oikein?

1 tykkäys

Jotta alkaa osumahan… 553p ja 592p. 60y on aika tukkosta, nyt varmaan joku 20 sarjaa sitä ampunut 150-170p välimaastoon mutta yli ei mene. Ikinä ei jää alle 150p kuitenkaan. Vähän rentoutta ja miksei kerkeisi lähemmäs 200p vielä ennen kisoja?

Jyrkkää nousukäyrää näyttää tuloksille nyt. :love_you_gesture:



2 tykkäystä

Päivitetty tilasto. Jere kirii kyllä hyvin. Itsellä ei nyt oikein taas suju. Lounastauolla kaikkia matkoja ja ongelmana on selkeä vasemmalle vetäminen. Jousikäsi heittää välillä jotenkin epämääräisesti. 60 jaardiltakin yhdessä sarjassa kolme vasemmalta ohi… Luulen, että liittyy vetoon, se ei tule ihan loppuun vaan jää vähän vajaaksi, eikä laukaisukaan ihan rennosti lähde, jää välillä aika staattiseksi. Mutta sitten kun kulkee, niin kyllä taas osuu.

Tänään oli oma reeni avaus kun rata suli ja täräytin ekan ar sitten viime vuoden kisan. Siihen nähden olen hyvinkin tyytyväinen kun tulos oli melkein 100p parempi kuin kisoissa😅 ens kerran ammutaanki varmaan taas Turussa…

4 tykkäystä

Kiritään kiritään. Ei tässä ehkä enää kerkeä hirveitä taikatemppuja vetämään.
Se on tosi tärkee tuo oikean mittanen veto, mulla parani hurjasti ammunta kun sain vetopituuden kontrolloiduksi. Tuleehan sillä pidemmällä vedolla parempi asentokin kuten sillon sun ja Matiaksen kanssa paljon puhuttiin. Silti veto on mulla joku 27-27,5". Jänne stoppaa nenänpäähän ja taulun alle en ammu oikeastaan koskaan enää? Joka oli yleinen vaiva ennen!
Mutta… mä oon korjannu omat nuolet linjaan tuolla Newnesin jipolla, eli vetämällä vähän eri paikkaan ankkuriin. Jolloin näkymä on näin:
image

Hienoo, sit ammut vaan 60 jaardia rennosti silloin tällöin, jos kerkee yhtään treenata. Yhteensopivat välineet tekee paljon!

Btw saako noki paikkaa merkata kisassa?

Joskus oli jonkinlaine herrasmies kielto. Nyt sit ei mitään väli ilmeisemmin.
Itse teen keski punoksesta vain sen kolmen sormen levyisen niin mitään muuta merkkiä tai vippaskonstia ei tarvita kun on käsi jo ennestään oikeassa kohdassa. Miksi vaikeuttaa asioita rinkuloilla tai solmuilla?

Säännöt pitää olla luokaa “sallittu” tai “ei sallittu”. Jos tuomari pyörittelee päässään että sallitaan, kun ei voida valvoa tjsp, kilpailijoille se pitäisi sanoa muodossa “sallittu” ja thats it.

Mikäli mennään autenttisilla american round säännöillä sallittuja on:

  • nokinpaikkamerkki
  • ampujakohtainen siirrettävä korkomerkki maassa
  • jouseen merkattavat korkomerkit

Näillä avuilla ne 650p+ tulokset on ammuttu.

2 tykkäystä

Vähän vaihtelevaa:

  • 60 jaardia – 133 pistettä
  • 50 jaardia – 200 pistettä
  • 40 jaardia – 208 pistettä

Yhteensä 541 pistettä.

1 tykkäys

Periaatteessa toi 540p on ihan kova jos sen pystyy pitämään kisoihin asti…
Sun pitää saada semmonen kivenkova ankkuri siihen, joka ei anna milliäkään periksi.
Toi 50y on mun mielestä tosi kova. En oo ite 200p saanu rikki siinä vielä rikki

1 tykkäys

Lievää kaunistelua omiin tilastotuloksiin: 40 jaardilla ja kokonaistuloksessa pientä parannusta. Ehkäpä se 400 pinnan rajakin vielä joskus menee rikki!
(Kuva myös 50 jaardin viimeisestä, tasalaatuisesta sarjasta.)


6 tykkäystä

Aika pitkä flunssa alla, mutta tänään oli voimia ampua 100 nuolta eikä yhtään enempää.
60y oli hyvää tekemistä, muutama sarja loksahti kohdalleen kunnolla. Kun ensimmäisen nuolen ampuu keltaisen keskelle ja toinen nuoli kilahtaa tämän viereen tehden äänen 60 jaardin viivalle… antaa se kummasti luottoa ammuntaan! Tuli siis uusi 60y enkka.
Vaikka nyt totta puhuen tuossa oli monia huonoja laukauksia. Homma vähän lopahti 50 ja 40 jaardilla. Oli siellä yksi 52 pisteinen.

Olihan tässä kaikenlaista, puolen 2 aikaan viime yönä olin ensiavussa tikattavana. Puukolla vetäsin siistin haavan farkkujen läpi reiteen, 6 tikkiä laitettiin. Näinkö sitä valmistaudutaan kisoihin??

4 tykkäystä

Päivitetty tilasto, vielä ehtii parantamaan ennen huomista kisaa!

“Herätetäänkö tämä ketju?” Kysyy tämä foorumi. No joo!

Tänään ajattelin käydä katsomassa maastoradalla jos yhden taulun raahaisi tien varteen. On ollut vähän vaikeuksia valmistella kisajousta, kun edelliset meni oivasti päreiksi äskettäin…
Sitten löyty osagesta syheröä ja lemonwood otti settiä reilusti. Kunhan nyt saa treenit alkuun niin voi parempaa tikkua miettiä.

Onko niin että Esa ei ole vieläkään yhtään kierrosta ampunut??

Juu, en ole vielä yhtään nuolta tänä vuonna ulkona ampunut…

Eiköhän tämä pääsiäisenä polkasta käyntiin. Heikki, Matias, Kristian? Ruskeasuo pe klo 13? Kahvit termariin! Kaksi täyttä kierrosta!

Vähän saa vielä lumet sulaa ja ilmat lämmetä, ennen kuin ammun American roundia. Ikävän kylmää ollut. Mutta onhan tässä vielä reilu kuukausi aikaa treenata.