No ni…Mitäs just tulikaan mainittua…50y on helppo…40vaikee:) Tyynessä aamussa eli just äsken, rauhallinen kierros nr 6.
Ja niinkuin näkyy niin 60ltä pakka hajosi kesken kun alkoi niin mukavasti.
50 kulki kepeästi…(siin on muuten virhe eka setissä, 46pinnaa eli koko kiekka 222p)
Ja 40y onkin sitten karua kateltavaa:(
Noh tuli siinä 50ltä 5pinnaa yli oman enkan…
Kova tuloshan tuo!
pro analyysia.
Jätkät vetää kyllä sellasta tulosta täällä että en tule paikalle jos ei lyhärisarjaa perusteta. Ei mitään jakoo teitä vastaan. Toki en tiedä ampukondistani ku en o nuoltakaan kokassu AR matkoilta. Voihan olla että olen salaperäisesti 500 iskussa kun välttänyt yliharjoittelun…
Tahkosin vielä tänään 60 jaardia ja alkoi syy heitteleviin osumiin löytyä ampuma-asennosta. Jostain syystä asentoni oli hieman erilainen kuin lyhyemmillä matkoilla. Päätin sitten vielä ampua koko kierroksen tuloksilla 184 + 183 + 220 = 587. Alkoi 50 jaardilla aiemmat ammutut nuolet tuntua ja tuli huiskittua jokunen huono laaki ja yksi hutikin. Myös 40 jaardille mahtui ykkönen ja kolmonen. Hieno oli keli iltapäivällä; max 18,0 Celsius-astetta varjossa näytti mittari.
Keli oli hieno ja sääkin oli hyvä…
Tän voi editoida pois. Keli viittaa hiihto-olosuhteisiin: Lumen luistavuus tai luistamattomuus…
Sää on sää, vallitseva ilmantila eri määreineen. Vitsi, ku ei mitään muuta asiaa halkoa ni sit tällästä… edit nappaa nää veke.
Karseeta tulosta. Katon kotisohvalta nää kisat.
Aiotko raahata sohvan mukaan Kuralaan? Kai nyt hallitseva mestari ja SE-mies tulee ampumaan Preeriajousikilpailun? Sitten American round välipalaksi ja lämmittelyksi pituuskisaa varten! Ennätyksesi 239 metriä ei kovin hääppöinen (anteeksi…) ole – jos teet kunnon pituusnuolen, niin kyllä uusi ennätys pitäisi syntyä melkein millä tahansa jännejousellasi, tai sitten turkkilaisella.
Perhana, kunpa tämä etukäteispsyykkaus tehoaisi kanssakisaajiin noiden liittojen kisoissakin…
Alkoi kauhee vastapsyykkaus että saisitte mut paikalle. Ja miksi? Vain että pääsette nöyryyttämään mua!!!
Kyllä voisi preerian tulla ampumaan. Jos sitten AR myös…
Pitäisi kyllä harjootella.
Ammuin 60 nuolta 20y yks päivä. 143. Ei hurraamista.
Oon vaan tän talven hiihtäny ja juossu ja ny alkoi fillarikausikin…
Vaikee kääntää pää ampuma-asentoon.
Tuu pituuskisaan! Meillä on se alle 50lb jousi mittelö nyt ekaakertaan kokeilussa. Tarvitaan vaan kunnolla kisaajia
Siksi, että Menna on mukava kaveri, jolla on hyvät jutut! Kuuluu ikään kuin vakiokalustoon.
Mulla taitaa olla yksi 48lbs, mut sekin jännejousi, kuten 95% jousistani. Ni ei onnaa sarjaan osallistua… Taidan kuitenkin tehdä pari pituusnuolta…
Jerekin sanoi joskus että mun jousilla (40lbs) on helppo ampua kisatulosta kun ne on noin löysiä. Ja onhan ne kun Lehtikseen vertaa, mutta kyllä mun kalusto on haarukassa 52-70lbs, eikä alle viiskybäsiä ole ku yks. Toki poikani kaaret, mut en mä niillä voi kisata. Ne on pojan.
Kiva Tuomo jos juttujani arvostetaan, vaikka pääroolini jousipiireissä tätä nykyä on epäsuora saivartelu ja vino vittuilu. Ystäville teen näin avoimin sydämin, vihamiehille en puhu mitään.
Kolme kertaa 30 nuolta 60 jaardilta. Olen sitä nyt hinkannut, jos pitkät matkat saa kulkemaan, niin kyllä lyhyemmätkin sujuvat. Tulokset olivat: 165, 167 ja 146 pistettä, yhteensä siis 478 pistettä. Paras kierros oli 44 pistettä ja huonoin 21 pistettä. Yhteensä kolme hutia ja neljä ykköstä. On se vaan vaikeaa.
Tosi hienoa tulosta. Kisoihin vaan sitten rennoin rantein!
Mä hukkasin 40y ankkurin kun tykitin vaan 60 jaardia. Mutta alkoi se taas löytyä kun ampui välistä kokonaisia kierroksia (60-50-40).
On tässä ollut voimanhankintavaihe menossa ja ammuskelu on tapahtunut 86-paunaisella uudella Reborn-jousella. On se vaan suorituskyvyn rajoilla, kun useamman nuolen ampuu. Sarjassa kaksi ekaa menee joten kuten, sitten pitäisi malttaa huilata ja palautua, mutta kun ei meinaa malttaa. 550 tuli AR XIII:n tulokseksi. Jos ei kroppa ensi viikon aikana totu noihin paunoihin, otetaan jokunen alaspäin, niin eiköhän tunnu keveämmältä vaikka Ompun Henki -jousella tai Stratocastereilla.
Vasta taas luin Horace A. Fordin kirjaa jossa sanotaan miten kenenkään ei pitäisi yli 50 paunaisella jousella ampua tauluun.
Äsken katsoin kuritetulla, löystyneellä 45 paunaisella jousella ja leuka-ankkurilla mikä on “point on” etäisyys. Eli kun asetin kärjen taulun keskustaan. No 370gn nuolet sujahteli yli 80 jaardilla. Piti tähdätä mustalle, eli pikkasen alle. Ja nämä on siis AR välineet…
Tuli vaan mieleen että hittolainen pitäisikö tehdä oikeasti jotkut 30" nuolet että saisi kärjen keskelle. Leuan alta ammun kaikista tarkimmin, kun vetopituuden saa stoppiin nenän päähän.
Kai nää on totuttautumiskysymyksiä, pitäisi vaan poskiankkuria tahkota sisään.
Ennätystä pukkaa, myös 60y matkaenkka uusiksi. Nyt pyssytin ihan puhtaasti vaistolla ja taas alkoi osua? 370gn nuolet tuntuu vähän levottomilta 40 jaardille. Siinä oli ilmaset 40p mitä jäi uupumaan.
hah Tuomo… kolme hutia kun äijä lataa 90 nuolta 60y etäisyydeltä ja manaa… On se vaan vaikeaa… Kovaa tekemistä. Oikea tauluguru.
Kävin ampumassa ekan kerran ja sain 12 nuolen setistä parhaimmillaan 3 paperille 60y matkalta. Siis parhaimmillaan!!! Toki vaikeusastetta hieman lisäsi että maalitauluni on noin 50cm halkaisijaltaan.
Uuden jousen koeammuntaa. Vaahtera 54lbs 25" vedolla. Nasakan kiva.
Ammuin kovennetun AR kierroksen eli 3kertaa 60j.
Vähän säheltämistä ja uuden tuskaa mutta särky se 500 silti

Ohessa lievämuotosta ammuntapäiväkirjaa.
Viimesessä sarjassa alkoi kyllä voimat huveta?
50 ja 40 on jotenkin kevyemmän tuntusia?
Nuo sivukommentit