4 sivuisen nuolifootin jigi

Hyvää työtä Esa! Olinkin jonkin verran etsinyt kaupoista tuota, mutta sä konkarina löysit näköjään helpolla.

Tuomon kokemukset ei ole parhaita mutta… Laitoin itse myös tulemaan kaikilla herkuilla 5/16, 11/32 ja vielä “T-tip” poraohjurin jolla vedän jatkossa peukkunuoliin ruotokärjet. Se on nimittäin aika jees, mahtaa vielä kestääkin hyvin osumia.

Millaisia ruotokärkiä ajattelit käyttää? Noita saman firman kärkiä? Miksi muuten ruotokärjet? Tyylin vai käytännön takia?

Joo, toivotaan, että oli yksittäistapaus.

Just noita tuon firman kärkiä. Näköjään myydään “T-tip” nimellä. On noita muuallakin saatavilla.
Kusilaitunuoliinhan menee 4,2mm ruodolla kärjet, mutta sitten ne on varsinaiselta kärkiosaltaan tosi pieniä, jolloin seinämävahvuus jää ohueksi. Yritän kyllä niitäkin, mulla on jo ostettuna nippu.

Mielenkiinnosta kokeiltava, myös historiallisesti pykälän oikeampi. Olen kuullut aika hyviä noista, jotkut ilmottelee että jännepunottu kärki kestää suunnilleen kiviseinään ampua.
Periaatteessa normaalin holkkikärjenkin kauluksen voisi jännepunoa vahvemmaksi, mutta kärjen vipuvarsi mahollisesti vääntää silti vartta katki. Nämä ruotokärjet on paljon lyhyempiä, kun paino on varren sisässä. Eli siten vahvempia.

https://arrow-fix.com/ttip/en

Onko sun paketti lähteny?

Nyt 10pv siitä kun maksoin, mutta vieläkin sivulla näkyy että “waiting for payment”…

Ei ole kuulunut mitään. Eilen laitoin sp-kyselyn kuitti liitteenä, jonka myös toimitin heti maksettuani. :thinking:

Hahaha mihin paskaan työnnettiin kätemme. Noh katellaa… Pari sataa sisässä :smiley:

Joo, oman tilauksen jälkeen tajusin katsoa laajemmin kokemuksia, ei ihan noin huonot sentään olleet kuin nyt. Toivottavasti tulee tilaus. Ihmettelen vaan, että miten pulju voi pysyä toiminnassa, jos ottaa vain rahat eikä toimita tuotteita, varsinkin kun myy varsin pienen harrastuspiirin tuotteita.

Kannattaa ehkä laittaa yhteydenottoa vaan heti ja sen jälkeen hakea muuta reittiä rahat takaisin. Viimeisimmän kommentoijan mukaan vuosi mennyt, eikä näy eikä kuulu tilausta. Itse asiassa, ongelma koskee useimpia tilaajia, eli eivät toimita tuotteita, vaikka kuinka odottaisi ja kyselisi.

Voihan p…a!

Niin ainoa ongelma on että haksahdin tekemään suoran tilisiirron, kun alennus luvattiin tilauksesta näin. Ei pitäisi tehdä, mutta niin harvoin tulee tämmöisiä yrityksiä vastaan, että eipä osaa varuillaan olla.

Lehtiksellä alkaa olla hyvä kyky poimia parhaat diilit, kuten sen bambutilauksen kanssa. :smiley: Ens kerralla mietin kahdesti että lähdenkö messiin…

Ovatpa ketkuja, alennus suorasta tilisiirrosta. Menee todella vaikeaksi saada rahat takaisin, lieneekö edes mahdollista? Maine menee firmalta mutta onko sillä väliä, jos rahaa tulee tasaisesti sisään? Voisi melkein laittaa varoituksen foorumille, etteivät muut haksahda.

Tuohan on todella yleistä itseasiassa, kun ongelma on paypalin/muiden maksupalvelujen kulut.

Sinällään nyt puhutaan vasta 10p viiveestä, mutta saatan silti tilata jo kohta jostain toisaalta tuon arrowfixin, kun olisihan mulla sille käyttöäkin.
Esallekin tiedoksi:

1 tykkäys

Nyt ei sentään tehty yhteistilausta… kumpikin (ehkä) tärväsi rahansa iha ite… Täytyy odotella vielä jonkin aikaa ja sitten alkaa tutkia mahdollisuuksia haastaa firma ja kinuta rahoja takaisin.

Sain jonkun saksankielisen vastauksen, jossa lyhyesti sanottiin että odottaa tavarantoimitusta 10pv sisään, siis odotusta edessä… Jos laittaa viestiä, näemmä kannattaa laittaa heidän sivun “contact us” lomakkeella, vastasi siihen 10 minuutin sisällä. Toki jos tuossa ei ukko kusettanut, sun tilauksella on sama tilanne.

1 tykkäys

Kyselin tänään, mitä tilaukselle kuuluu. Odottaa muka rahoja edelleen, vaikka maksu on kirjattu 20.05. Pyysin tsekkaamaan tilinsä ja toivoin, ettei tarvitsisi lakimiesten avustuksella vauhdittaa tavaran toimitusta tai takaisinmaksua. Täytyy huomena pankista kysellä saisivatko selville, onko raha mennyt erille.

Minäkin laitoin äsken viestiä. Kuukausi mennyt. Rahat on varmasti perillä…

Laitoin naamakirjaan avoimen kyselyn tästä putiikista linkin kera ja osoitin sen myös parille germaanikaverille, josko tietäisivät jotain tästä kauppiaasta. Saapas näkee, mitä kuuluu.

Aika pian kuuluikin yhdeltä kaverilta: Oli putiikki ennen ihan OK, mutta parin viime vuoden aikana on mennyt erittäin surkeaksi. Tarjosi tämä kaveri apuakin, jos paikallista sellaista tarvitaan.

Otan jussin jälkeen pankkiin yhteyden ja kysäisen tiedot rahaliikenteestä, josko näkyisi perille meno.

2 tykkäystä

Joko pitäisi ruveta riehumaan mitä kykenee? ECC:hen yhteyttä vaan.
Sais tuon arrowfixin vielä tämän vuoden puolella kun kaivaa uuden kaupan. Maksaa vaikka kortilla tällä kertaa. :wink:

Lähetin taas kerran kuittikopion ja kevyesti uhkailin ottavani huomena yhteyden pankkiini ja pistää heidät asiaa penkomaan. Uhkasin myös julkistaa homman somessa saksalaisille kollegoille (jonka jo itse asiassa osin olen tehnytkin). Vastaus tuli noposaan: Wir werden nachschauen, morgen überprüft. Jos kuukkeli oikein käänsi, niin huomena selvittelee.

Tommonen tyynnyttelyviesti on hyvä kopioida useammalla asiakkaalle ja sitten vetäytyä rannalle loikoilemaan.
:rofl:

Tokihan sitä toivoo että jotain ratkaisua tuohon saa.

Saksalaiskollegojemme mukaan nykyisellään ihan feikkiä koko putiikki. Rahnat siis huijattu. Pankin mukaan maksun jäljittäminen maksaisi satasen luokkaa, eikä se vielä toisi niitä takaisin, vain todisteen, että ovat perillä. Eka kerta minulle. Olisi vain pitänyt maksaa luottokortilla, eikä mennä 10%-aleansaan pankkimasussa.

Laitoin kaikkiin jousisivustoihin, joissa olen mukana, seuraavan viestin:

WARNING:
Never ever order anything from this archery web shop in Germany. You will loose your money and get nothing from there. My German archery brothers confirmed this recently while trying track my order placed in May. Another Finnish guy is in same situation with his order also.
www.bogenloewe.de