3D cup

https://drive.google.com/file/d/18-mUP6cn8v_Vyv5gUspcWIDXw8yAWkYw/view?usp=sharing

Lisätietoa:
https://www.sjal.fi/maasto-3d/3d-cup-kilpailu/

Kiva että uusia kisoja keksitään.

Sitten seuraa se KUITENKIN…

siis samaan sarjaan ampumaan kokopuisella varustuksella kun vierellä ammutaan take-down rekulla, klikkerillä, 3 sormea alla ja hiilarinuolilla.

Nojuu, onpahan edes heillä ammuttavaa, mutta vaikea nähdä että tuommoiseen sarjaan puujousikansa voi oikeasti mennä kilpailemaan.
Jonkin verran olen ampunut nuolihyllylonkkareita vastaan maastoradoilla, silloin jää vain 20-30p maastoradalla kun kaikki käyttää puunuolia, olettaen että osaa ampua.

Olen samaa mieltä, koko cupissa ei pärjää varmaan. En myös minä modernilla lonkkarilla. Noista ainut taitaa olla ffaa sm, joka pitää sisällään hb luokan. Sitten jos tykkää 3D ampumisesta ja ei tulokset kiinnosta niin noissa voi olla hyviä ja mietittyjä rasteja. Lähinnä siis kokemus mielessä.

Olis pitänyt laittaa tämä muut kilpailut ryhmään varmaan :frowning: olis sopinut sinne paremmin. koitan muokata…

Niin, ei se poissulje että kivaa voi olla. Jos vaikka saa jonkun puujousiampujan mukaan, jonka kanssa voi vähän kuulumisia vaihdella. Kävinhän minäkin viime vuonna monissa kisoissa missä oli suurin osa moderneilla jousilla ampumassa. Siinäkin kehittyy, mutta välillä saattaa olla raa’at etäisyydet.
@Lehtis siellä oli järjestämässä näköjään, liekkö ampuukin mukana? Vai sulkeeko pois kun on ratamestarina. :smiley:

Ketju oli tuolla yläotsikolla, “kilpailut ja tapahtumat”. Monella foorumiosiolla on tuommoinen ylätaso, jolle vältetään ketjujen teko. Mutta tosiaan jos moderneja sarjoja on, silloin on tavattu laittaa “muut kilpailut ja tapahtumat”. Minä siirsin tämän, kun ei sitä varmaan tavan käyttäjä saa tehtyä.

Niin oletkos sinä @AloittelijaJere Kerkkäsen Jere? Tosin Kerkkänen ei oo mikään aloittelija kai enää, kun kisavoittojakin tulee! Tuli vaan mieleen jostain.

3D cupissa ei taideta juuri puujousia nyt nähdä.

Ammunhan minä Rixun 3D-Cupin, joka on samalla SJAL:n 3D-SM. On ihan toinen hemmo ratamestarina ja me muut talkoolaiset ei olla mukana kuin kantamassa elukankuvia pusikkoon. Matkat ja paalut hoitaa paikoilleen ratamestari VV apulaisinen. Ainakin Kuitunen, Pentti ja minä ammutaan HB-kelpoisella kalustolla lonkkariluokassa ja olen mina kirjautunut Cupissa Vaistosarjaankin, johon menee kaikki vakio-otteella arvaamalla ampuvat. Saa nähdä, ammunko sitten muita Cup-osakisoja.

1 tykkäys

Juu, olen. Toi aloittelija nimi oli nopea päätös keksiä jotain kun tänne rekistöröin itseni. Ajatus oli lähinnä se että olen vasta opettelemassa kuinka rakentaa jousia :slight_smile: @Juri opissa yhden kurssin ollut ja tarkoitus olis jatkaa oppimista, kunhan vain tämä korona tilanne helpottaa.

Tosiaan jousta on tullut kyllä venytettyä ja jonkunverran kilpailtuakin. Välillä menee hyvin ja välillä ei niinkään hyvin.

Olin ajatellut tulla kokeilee kisaamista ekaa kertaa petikon vaistoon lankkujousella, mutta ikäväkyllä en pääse :frowning: se on samaan aikaan kun puretaan Siuntion vanha ffaa taulurata pois maastosta hapettumasta. Ehkä seuraavalla kerralla sitten.

No niin just! Ja muistankin että puhuit Jurin kurssista.

Syksyllähän noita kisoja on lisää, liedossa primikisa ja taka-hikiän mestaruus. Sinne vaan sitten. Laita kuvia tänne lankkujousesta, kiinnostaa nähdä minkälainen tuli. Moderneja lonkkareita sulla onkin jo nähnyt, niin nyt kokopuinen!