200lb 32" ipe pitkäjousi

Ai että, kyllä nyt on hyvä olla :heartbeat:

Tuon tän huomenna Turkuun ihmeteltäväksi.

Lisää speksejä kun pääsen himaan!


Jänne sivussa ja bambu vähän säleili

3 tykkäystä

No siinä se on! Kahva taipuu aika reilunlailla, mutta mikä ettei.
Mielenkiintoista nähdä mitä tykkäsi ipe, myötäkäyristyikö.

Kyllä kaikki reflexi meni pois.

Huomasin että ei tämä tule kestämään kovin pitkään, voin tehdä turku reissun jälkeen kiditus testin!

Tästä alko bambu pettämään selästä ja tossa tilleröinnissä vatsan toinen puoli alko pettää. (Koska epätasaisesti tehty)

Materiaaleissa ei niinkään ollut vikaa mutta tekijässä kyllä. Jos olisin hiemam varovaisemmin tilleröinyt ton mahan niin veikkaan että olis kestänyt.

On ollut kyllä hyvää treeniä tämä jousi! Oppinut paljon, ens kerralla väsään kunnollisen 200lb joka tulee kestämään :slight_smile: saas nähdä koska alan sitä väsäämään mutta pieni tauko näistä himo paunaisista jousista täytyy pitää!

On se aika keppi! Ja aika tujua tavaraa tuo ipe jos ja kun voi sanoa 200-paunaisesta vaatimattomasti, että “kaikki refleksi lähti pois”. Eihän tuossa ole yhtään myötäistä!

Laitahan vielä kuvaa siitä vatsan ongelmakohdasta. Sekä bambuselän sälöilystä. Onko tuo solmukohta muuten tasoitettu? Jos on, niin aika ihme, että kesti tilleröinnin. Solmut pitäisi jättää aivan koskematta, ehkä 400 hiekkapaperilla voi sipaista mutta ei paljon muuta. Tai kyllähän se kestää mutta jos varman päälle haluaa pelata, niin sitten jättää koskematta.

Kiitos!
Kyllä oon itte kans vakuuttunut tästä puusta, mahtavaa kamaa!

Mä laitan kuvia aamulla lisää!
On tasoitettu, oho en tiennytkään :joy:
Noh tekemällä oppii ja kun saa samalla tietää uusia asioita niin tulevaisuudessa voi tehdä sitten parempia jousia :slight_smile:

Se vatsan ongelmakohta on tossa kahvan kieppeillä. Ihan itse menin tyrimään kun alussa jänne lähti hakemaan sivulle, luulin että vatsa on epä balanssissa. Lähdin poistamaan toiselta puolelta tavaraa, ehkä liikaakin… Syy olikin nokkien kolojen eroavaisuudet, sekä liian iso jänteen lenkki. Jousi alkoi vääntyä sivu suuntaan. Heti kun venytteli kunnolla ja silloin se olikin jo myöhäistä.

Sitten toi selkä sälöili juuri sen takia kun toinen puoli selästä alkoi nousta korkeammalle. Täten jännitys kohdistui bambulaminaatin keskiosan sijasta kulmaan, josta se sälö napsahti ylös.

Kaikki ovat vaan mun teorioita mutta paikan päällä viimeistään pääsette tarkemmin katsomaan :ok_hand:

1 tykkäys