Rikkinäisiä nuolia tarvitaan, Petikkoon tulijat!!!!

Hei kaikki jotka tulette Petikon vaistoon. Jos teillä on tallessa rikkinäisiä nuolia (puunuolia) niin tuokaa petikkoon, kiitos. Tarvitsen nuolia jotka vielä tunnistaa nuoliksi, eli luonnonsulituksen tulisi olla suht ehjä. Nuolet saavat tietysti olla kärjettömiä, eli katkenneita. Kaiken väriset kelpaavat. Noin 20cm ja pidemmät nuolet kelpaavat. Nokki saa olla hajalla.

Teen nuolista taideteoksen Hyvinkäälle tänä kesänä.
Kiitos jo etukäteen jos muistatte ottaa mukaan ja lahjoittaa taidekierrätykseen.

1 tykkäys

Oke!

Joo, onhan niitä, rikkinäisiä nuolia, jotka ovat odottaneet korjausta ties kuinka monta vuotta. Haittaako muovinokki…?

Täältä tulee myös

Löytyy!

teos viittaa menneesen aikaan. voin itse nyppiä muovinokit pois, eli tuo vaan.

Heitin ne just pois :disappointed_relieved:, käytin sulkia uudelleen.

Haluan olla mukana taideteoksessa!!!

Saat ehjät vanhat nuolet, jotka ei kuulu mihinkään settiin, jos ei mitään menee siihen asti rikki.

Tommonen setti tulossa. Kärjettömiä, kieroja, nokittomia, varressa halkeamaa… Yhtä noista oon käyttänyt vetopituuden mittaukseen, siinä on merkinnät varressa. Hio pois tai katkaise. Osassa sulitus on pahasti kärsinyt mutta jos ne käy niin tuon.

kaikki kelpaa.

Nyt kun suurin osa perinnejousiharrastajista treenaa viimehetkillä (ei enää kannata) ampumistaan kisakuntoon (paitsi muutamat satsaa käsityöpisteisiin Jere, esim… )
niin älkää unohtako niitä rikkinäisiä nuolia. Eli etsin nuolia joissa nuolen peräpää ok tai suht ok tai vähän risa. Kärjellisillä nuolilla en tee mitään. 20cm pätkä nuolen peräpäästä jo kelpaa ja pidemmät. Mieluiten mahd primitiivihenkisesti sulitetut sulat, mutta Tuomo voi tuoda neonväriseillä sulitetut muovinokkiset nuolensakin. En ole nuuka tässä asiassa. Laittakaa nuolet jo tänään autoon/viineen/taskuun/korvan taakse…

No multahan unohtui nuolet toisaalle ja sieltä ei niitä enää kerkeä hakea… 3 pituusnuolta löytyy ja vanhoja vesanuolia tietty voi uhrata. Kerkeääkö vielä elokuussa teokseen jos ei nyt ole antaa?
Kisan aikanahan sitä voi nuolia katkeilla, joten niistä sitten.

Tuokaa vaan rikkinäisiä nuolia vaikka Jere unohti. teen teoksen kesäkuun tokalla viikolla.

Tuodaan, 34 nuolta löytyi taideprojektiin. Siinä on sekalainen porukka, alkaen minun ensimmäisistä itse tehdyistä nuolista vuodelta 2000. Sahattu lankusta soiroja, höylätty käsin pyöreiksi, käsin sulitettu, sulat saksittu - ne olivat oikeasti ihan hyvät nuolet. Lisäksi mukana on Taka-Hikiän kisoissa ohi ammuttuja ja talven metsässä maanneita nuolia - oletan, että omistajat eivät ole niistä kiinnostuneita.

Paitsi minä jos on tako kärkiä :smiley:

Nuolia tuleekin yli 50 kappaletta.

Ei ole takokärkiä, tokihan minä sellaiset säästän ja palautan omistajalle, varsinkin kun kukaan muu sellaisia ei ole käyttänyt.

Noniin, ei haittaa että täältä ei ole tuomisia. Ehkä sun nipussa on siis muidenkin käsialaa jos löytönuolia on.