Mitä puuta kuvassa?

Saattahan tuostakin saada.

1 tykkäys

Minun kokemusten mukaan kummastakaan lylymännystä ei saa kovin pitkää ja paksua/leveää aihiota. Mutta voin toki olla väärässä.
Tuosta ekasta kuitenkin paremmin kuin toisesta.
Kannattanee silti kokeilla.

Yksi juttu minkä oon huomannu on, että lylypuissa tyvestä ~20-30cm ylöspäin on monesti vaihtelevaa syynkulkua ja normaalia kasvua lylykasvun välissä. Kannattaa siis latvapuolta katkoa lyhyemmäksi varovasti, ettei mene hyvää lylyä hukkaan.

1 tykkäys

Viikko sitte meni lavalle nää puut. Onko marjakuusta? Oli kuulemma litteät neulaset puussa…

Ei luultavasti ollut marjakuusta. Hyvin todennäköisesti joku pihta, niissä on litteät neulaset. Lajeja on paljon ja moni menestyy hyvin Suomessakin.

Löysin muutaman pöllin heidän varastosta. Eli tämä ei ole marjista?

1 tykkäys

Eikös tuo ole marjakuusta ! Tuo kaarna tuollasta lepareista

1 tykkäys

Ekasta en oo vielä kokeillu mut tästä toisesta tuli !! :smile:

Noh… Hakkeena kaikki jo… Sain pelastettua muutaman varsijousen kaaren.

On marjista. Luultavimmin japanin marjista.

Joo, nuo oksat kyllä vaikuttavat marjakuuselta. Jos oksat kuuluivat kannon puuhun, niin on ollut varmasti komeaa marjakuusta, tosin onko sitten ollut kovin oksaista. Missä tämä oli?

Ulvilassa. Vanhan rakennuksen seinustalla

Hienoa siis, että olin väärässä.
Omat lylyhommat on jääneet tältä erää siihen, että kävin ettimässä potetiaalisinta ehdokasta enkä löytänyt. Muita ei ole vielä ehtinyt kattelemaan.

1 tykkäys

Just tultiin Kemijärveltä häistä Iihin. Jumankauta että tuli bongaintua lyly mäntyjä matkan varrella tien poskista… Jos hyttysiä ei olis ollu niin perkeleesti niin olisi pari lähteny matkaan :joy:

1 tykkäys

Mikä puu tuo etualalla? Kasvaa kaverin työmaalla ja menee kaatoon kun työmaalla vie työtilan. Saakohan kenties jousen? edit.tuossa on noin 1,5 m suoraa runkoa alhaalla.

Hankala kuva. Vaahtera? Oksien muodon perusteella.

Sen verran on tänä talvena tullut puita kaadeltua, että tuo näyttää ihan pystyyn kuolleelta. Kaarna puhki runkoon asti ja iso määrä jäkälää… ei hyviä merkkejä.

Paljastui tammeksi!

Luumuksi epäilty.

Luumultahan tuo näyttää.

1 tykkäys

Kaunista puuta on tämäkin.
Kuivumaan ja kesää odottamaan, mutta kuorineen vai ilman?