Decrowning - aihion kruunun tasoitus

Itse olen aikoinaan tuon siperianherneen marginaalin rajalle asettanut. Minulla sattui osumaan oksaton ja lähes mutkaton aihio veitsen alle, mutta ei se minusta ihan jouselta tuntunut.

Joo ei ole siperianherneestä jouseksi minunkaan mielestä. Yksi kokeilu on takana ja siihen se jäikin, alkutilleröinteihin, kun usko jo hiipui. Hienon väristä puuta se ainakin on. Mutta voiskohan sekin ajan saatossa kypsyä paremmaksi, kuten esim. terttuseljasta on havaintoja?

Viime Taka-Hikiän kisoista Tuomon polttopuista löydetty homeinen vaahterahirmu on työn alla. Alunperin 194 cm 23 sentin vastakaari lyhennetty 174-senttiseksi 18cm vastakaareksi. Selässä on yksi vekki jonka takia yritän decrownata vielä viime hetkessä. Mites, jos vatsaa muotoilisi pyöreäksi/soikioksi seuraamaan selän pyöreyttä niin eikös se kompensoisi myös epätasapainoa? Toivottavasti osasin muotoilla kysymyksen ymmärrettäväksi.

Joo voisi auttaa, eikun kokeilemaan. Niin paljon on refleksiä että melkein olisi hyvä pakottaa defleksiä kahvaan. Voi olla ärsyttävä laittaa jänteelle ja noin pitkän jousen kanssa tulee varmasti jännelinjankin kanssa ongelmia. Pitää olla just eikä melkein suora.