American Round -nettikisa

Päivitä mulle 440p kokonaisen kiekan tulokseksi!
+
212p 40y,
174p 50y,
132p 60y

Päivitetty tilasto (korjattu Jeren tulokset):

Tervetuloa vain Riihimäelle. Kesällä varmaan on tautitilanne taas helpompi, jos silloin yritellään…

1 tykkäys

Ilman muuta! Teillä siellä Riihimäellä olisi niin hyvät puitteet järjestää samankaltaisia taulukisoja kuin se York silloin aikanaan. Omat eväät mukaan ja täyttä ammuntaa. Vähän järjestelyjä ja muuta häslinkiä!

1 tykkäys

Kyllä tuo turun kisa pyritään järjestämään ihan aikataulussaan (La 15.5) MIKÄLI kuntien rajat on auki ja nää pöpöt on vähän ees kurissa.

Kokous olisi tarkoitus tässä vähän ajan päästä taas pitää ja aikataulut varmistaa.

1 tykkäys

American round siis - eli eikös tuon mikaan kisapäivä olisi silloin 15.5.?

Höh! Muistin, että se oli aina toisena viikonloppuna. Taisikin olla, että vain kokonainen viikko lasketaan :grin:

Juu 15.5 taisikin olla se oikea päivä🤣

15.05. olisi Rixusta tulossa useampikin AR-kisaamaan, jos pandemia sallii. Seurakavereiden puolesta kyselen, onko nuolten ehdottomasti oltava selfnokkisia, vai kelpaako viivalle asettua m-nokkistenkin kanssa? Knuutinpoikien sivuilta en teidän AR-sääntöjä löytänyt. Entä pudottaako m niitä käyttävät ampujat omalle tulosliuskalleen, vai mahdutaanko kaikki yhdelle? Itsehän tuossa juuri edellä tässä ketjussa todistin ainakin itselleni, ettei materiaali vaikuta osumiseen.

Ei muovia. Oma mielipide. Turha mielipide mutta toivottavasti otetaan huomioon.

1 tykkäys

Vuoden 2019 kisailmoituksesta lainattua (korostus oma).

Olen ymmärtänyt, että Knuutinpoikien kisoissa on ollut aina ja iänkaikkisesti kategorinen muovinokkikielto. Ja hyvä niin.

Siinä pitäis ottaa ukot nuolipajalle sitten. Eikös ne tarttis juuri sopivat nuolet 3" sulilla muutenkin 60y matkoille? Sitten selfnokit laattasahalla.

Uskosin muuten että monista muovinokkinuolista pystyisi tuunaamaan self nokkiset. Nokin lämmittää irti, vähän repii sulkaa lyhyemmäks (lisää tilaa) ja muotoilee self nokin.

Sallitaanko sarvi- tai luunokit?

Kyllä, kaikki luonnonmateriaali sallitaan. Myös kuparinokki. Löytyyhän näitä variaatioita. Mutta kaupan öljyjalosteilla ei ole päässyt knuutinpoikien kisoihin.

Periaatteessa muovinokin voisi korvata sarvisella nokilla. Niitä löytyy maailmalta, myydään jopa paljonkin. Samanlaisia kartiokiinnitteisiä nokkeja. Myös puuna toki löytyy.

Näinkin on joutunut tekemään. Vähän on ollut joskus tuurista kiinni onko pitänyt siirtää sulkia samalla sentin eteenpäin.

Viikonlopun eka. Ei mitään matkakohtaisia enkkoja, mutta kokonaispisteissä nousee taas. Oon huomannu että ammuntatekniikka on ihan erilainen 60 jaardilta. “Kolmio” levenee kun on kova tarve olla veto just eikä melkein kärkeen saakka. Lyhyemmillä matkoilla homma on lupsakkaa. Treenataan vaan lisää ja vaan niitä hyviä laukauksia.

2 tykkäystä

Kauden viides AR ammuttu pitkäperjantain ratoksi. Nyt oli tyyntä, mutta hiukan vilpoisempaa. Alkoi 60y jo löytyä; joka toinen sarja asiallinen. Sitten 50y kyykkäsi aiempiin nähden ja nuolet kaihtoi keltuaista. 40y meni sitten normitahtiin. Täytyy seuraavalle mökkireissulle ottaa kesää varten tehtyjä kevyempiä nuolia mukaan, jos vaikka koroja voisi laskea. Muuten, tuntuu jouset selvästi raskaammilta venytellä muutamassa plusssa-asteessa hallilämpötiloihin verrattuna.

Ei mun mielenrauha mene, ampuu kuka millä ampuu. :smiley:
Ja itse tehdyt nokithan toi hyvän tuloksen.

Kovaa tulosta silti Esa, kiistatta. Ampuu vaikka vaistonuolihyllykusilaidulla ni veikkaan et sulle jää 99% suomen ampujista. Ei epäilystä.

Seuraavaksi voisit kokeilla ampua primijousella American Roundin.

1 tykkäys

Kuusi yritystä se vaati, mutta nyt on Hirvi hiihdetty kiinni ja ohi päästy. 60 jaardilla enää yksi kurasarja yhden hudin kera ja 50 jaardiltakin livautin yhden ykkösen. 40 jaardia meni sitten ennätystahtiin ja onnistuin pitämään viimeiseen sarjaan hermot ja kädet vakaana ja ammuin kaikki keltuaiseen. Oma enkka 242 siis 40 jaardilla ja yhteistulos 633 tämän nettikisan kärkeen. Nyt pientä AR-taukoa ja vaihdan pienemmät maastotaulut pakkoihin.

4 tykkäystä

Ihan tajuttoman kova rekordi.

Onnittelut. Tai mitäs onnea Esa tarvii, ku se osaa ilman onneakin.

Juteltiin tuossa männä viikolla erään Suomalaisen jousiammunnan olympiavoittajan kanssa ja hän mm. noteeraa Lehtorinteen ammuntataidon korkealle. Oltiin asiasta yksimielisiä.

Pakko ampua tää AR itsekkin tänä keväänä. Mun 423 (oliko jotain semmosta?) taitaa yhä olla lyhärijousien epävirallinen SE, mut siitä on karkee siivu yli 500 tuloksiin - Saatika kuussatasiin. En o ampunu AR muutamaan vuoteen. Nyt voisi taas koittaa.

1 tykkäys

Joo on se kova tulos onnittelut!!!

1 tykkäys